مهم ترین خصوصیت های مکنده صنعت های پتروشیمی عبارتند از:

۲ بازديد
توان مکش بالا: جاروبرقی سوله پتروشیمی بایستی از موتورهای اسکرابر صنعتی  قدرتمندی بهره مند باشند تا بتوانند مواد هنگفت و حجیم را به راحتی مکش نمایند.
مقاومت در قبال مواد شیمیایی: بدنه، مخزن و اجزای داخلی جاروبرقی صنعتی پتروشیمی بایستی از موادی درست شده باشند که در قبال مواد شیمیایی خورنده و سمی جان دار در صنعت های پتروشیمی مقاوم باشند.
امکان ضد انفجار: در دور و اطراف های پتروشیمی، خطر انفجار و حریق سوزی به جهت وجود مواد قابل اشتعال و انفجاری مدام وجود دارااست. به همین استدلال، مکنده صنعت های گاز بایستی دارنده سند ضد انفجار باشند و از قطعات و اتصالاتی درست شده باشند که در قبال جرقه و حرارت مقاوم باشند.
سیستم فیلتراسیون حاذق: این مکنده ها می بایست به سیستم فیلتراسیون یک سری مرحله ای مجهز باشند تا بتوانند ذرات آویزان و آلاینده های جان دار در هوا را کاملا جذب نمایند و از نشر آنان به دور و بر دوری نمایند.
امکان گردآوری مایعات: بعضی از مکنده صنعت های پتروشیمی می بایست ضمن مواد کم آب، توانا به گردآوری مایعات نیز باشند. این نوع مکنده ها بایستی دارنده مخزن و سیستم تخلیه مطلوب برای مایعات باشند.
سهولت به کارگیری و انتقال: جاروبرقی کارگاه پتروشیمی می بایست از دید پیاده سازی ارگونومیک باشند و به نحوی درست شده باشند که به راحتی قابل حمل و انتقال در اطراف های گوناگون پتروشیمی باشند.
کاربرد های مکنده صنعتی در سوله نفت و گاز و پتروشیمی
با اعتنا به توسعه و گسترش آلودگی های ساخت‌و‌ساز گردیده در صنعت های نفت و گاز و مایع بودن بعضی از این آلودگی ها، به کارگیری از دستگاهی برای گردآوری آشغال های مایع شیمیایی ضروری میباشد. این دستگاه‌ها قابلیت حذف آلودگی‌هایی مانند روغن، مایعات نفتی، لجن، آب و خاک را فارغ از دخالت بی واسطه استفاده کننده آماده می‌نمایند. تجهیز دو مخزن جداازهم برای حفظ مواد جامد و مایع بعداز مکش به طور مستقل، قابلیت و امکان جداسازی این مواد را آماده می نماید و از لحاظ زیست محیطی بسیار دارای اهمیت میباشد.

به همین برهان قصد داریم به‌دنبال به بعضا از کاربرد بیسون صنعت  های مکنده صنعتی در کارگاه نفت و گاز و پتروشیمی مشتمل بر:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.