استاندارد کیفیت هوا در محیط‌ بسته

اطلاعات درباره اسکرابر صنعتی

استاندارد کیفیت هوا در محیط‌ بسته

۴ بازديد

چگونگی هوای درون یا این که Indoor Air Quality (IAQ) که کمیت‌های فیزیکی مثلا معیار دما، رطوبت، باکتری‌ها و گازهای شیمیایی را مشتمل بر میگردد، تأثیر متعددی بر تندرست و بضاعت کاری اشخاص می گذارد. آلودگی هوا در گوشه و کنار‌ بسته در مقایسه با گوشه و کنار خارج، موردتوجه معدود‌تری قرار گرفته میباشد؛ البته در حال حاضر این زمینه به نگرانی همگانی تبدیل شد‌ه‌است.

چگونگی ذیل هوای درون میتواند سبب به بیماری، غم در دفتر، غایب بودن از شغل و کاهش منفعت‌وری خواهد شد و در مقابل چگونگی بالای هوای درون، از تندرست ساکنان حفظ و به همت آنان امداد می‌نماید. اثرات بدون شوخی و مضر ناشی از چگونگی ضعیف هوای باطن (IAQ) مشتمل بر بیماری لژیونر، سرطان ریه ناشی از قرارگرفتن در معرض رادون و مسمومیت با منوکسید کربن (CO) میباشد.

تیم کول‌تگ راهکارهای قابل قبولی را برای مانیتورینگ چگونگی هوا ارائه می‌نماید تا با هشداردهی قابلیت و امکان اصلاح و عکس العمل سریع جهت جبران و مساعد کردن وضعیت محیطی برای شما آماده ‌نماید. بیسون صنعت پیرو به التفات چگونگی هوای باطن در سطح در بین‌الملل و طرز‌های مراقبت آن خوا‌هیم پرداخت، پس با ما تا انتهای این مقاله یاروهمدم باشید. اسکرابر صنعتی

استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ IAQ چیست؟
استاندارد IAQ یا این که چگونگی هوای درون، شیوه نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و واحد سنجش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی میباشد که سطح های قابل‌قبولی از آلاینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و وضعیت هوا را در دور و اطراف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های داخلی مانند منزل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، اداره ها، مدرسه ها و ساختمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های همگانی، انتخاب می‌نماید. این استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بوسیله سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی، سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بهداشتی و کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی برای مراقبت از تندرست، ساکنان و اعتقادوباور از چگونگی هوایی که تنفس می‌نمایند، ثبت میشوند.

عنایت استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های IAQ برای سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها
اداره بهداشت ایمنی شغلی آمریکا (OSHA) تأکید می‌نماید همگی کارفرمایان مکلف‌اند محیطی ایمن برای نیروی کار خویش مثلا یک دفتر کار با تهویه مطلوب در محدوده ایده‌آل چگونگی هوای باطن مهیا نمایند؛ براین اساس می بایست استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی برای چگونگی هوای باطن ساختمان از روش پژوهش ها پهناور، گردآوری‌آوری داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اجماع علمی ‌تولید خواهد شد. رعایت این استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای به دست‌کم رساندن خطرها ناشی از آلودگی هوا در دور و اطراف، ضروری میباشد.

سازمان‌های الزام کننده استانداردهای IAQ در عالم
سازمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نظارتی و میان‌المللی، استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های IAQ را برای حصول به دور و بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با هوای تندرست‌ تهیه کرده و مرتباً آن‌ها‌را به‌روزرسانی و جاری ساختن می‌نمایند. این استانداردها مشمول همگی دستور کار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی میباشد که به کسب و نگهداری سطح های قابل‌قبول گونه های آلاینده در دور و بر بسته، سبب می‌‍‌‌شوند.

اعتنا بدین نکته حائض اهمیت میباشد که استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های IAQ به جهت تفاوت در وضعیت محیطی، ساختارهای مختلف ساختمان‌ها و حق تقدم‌های بهداشتی، قادر است از کشوری به مملکت دیگر متعدد باشد. به دنبال بعضی از استانداردهای قابل‌دقت از حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قضایی متفاوت بیان شده میباشد:

سازمان بهداشت ‌جهانی (WHO):
سازمان بهداشت ‌جهانی شیوه نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاملی را برای ذرات آویزان، رادون، ترکیبات آلی گریز (VOCS) و آلاینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیولوژیکی ارائه می دهد. این دستور کار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در سطح در میان‌المللی به رسمیت شناخته گردیده‌اند و به‌تیتر مرجعی برای قانون ها IAQ در اکثری از کشورها اعمال ‌میشوند.

سازمان دربین‌المللی استاندارد (ISO):
سازمان در میان‌المللی استاندارد، استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی را در ارتباط کیفیت خوب هوای درون ساختمان ارائه می دهد، به عنوان مثال استاندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی برای آنالیز سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مدیر چگونگی هوای درون ساختمان (ISO 16000-40:2019) و معلوم کردن طرز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی برای ذکر چگونگی هوای داخلی مطلوب برای معاش بشر (ISO 16814:2008).
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.